İçindekiler
Güze
Doğru
Kapılar
Açık
Deniz
Mart
Terazi
Sevdalar İçinde
Tepelerden Şehre
Çatı
Katı
Nereden Koktu Kekik
Biz
Sadece Dost Olarak Kalırsak
Temmuz Ülkesi
İstanbul III
Uyandı Yol
Bedel
Semender ile İkarus
Mendireği Dönmek
Elmas Yurt
Şairin Yalnızlığı
Buluşma
Milat Bir Daha
Yenilmişlerin Akşamı
Eksilen
Ölü
Şafak
Adsız Saat
Tuz
Ayarı
Kalabilmek İçin
Serbest Salınım
Yolçatı Tren İstasyonu
İstasyonlar
İstasyon Havası
İstanbul, Yurtsuzlar Başkenti
Ağıt
Böyle Olsun
Siyah Yolculuk I
Siyah Yolculuk II
Yüz
ve Maske
Yarasa Yazısı
İçtima
Pervazda
Şövalye Kolonide
Hayat Böyle Geçer
Bir
Çardaktan Ovaya
Seferi
Zamanın Yüreğindeki Gece
Kapalı Hava
Ferahfeza Mektup
Aşina Saatler
Dağ-ı Hicran
Limonlu Votka
Ensiz Zamanlar
Ağır
Temaşa
Yolda
Şivan
Kervan
Vardiya
Duruşma
Tahir Abacı ile Zamanın Yüreğindeki Gece...
Arka Kapak Yazısı
Gerek
eski kelimelerin, gerek başka disiplinlere ve alanlara ait kelimelerin
kullanımında iki etken söz konusu olabilir. Bunlardan birincisi özenti
durumudur, yani kişinin gündelik hayatında olmayan bir dili salt
başkalarına özenerek ya da ürününe kestirmeden bir hava katmak için
kullanması halidir. İkincisi, kişi zaten gündelik hayatında da o
düzlemdedir. Ben uzun yıllar avukatlık yaptım. Başkalarına ‘eski’ gibi
gelen kelime ve kavramlarla düşünmeye alışkınım. Müzikle olan ilişkim de
beni gelenekle, dolayısıyla Divan şiiriyle buluşturan bir başka etken
oldu. Ayrıca teknoloji ile haşır neşir oldum. Astronomi ile,
bilgisayarlar ile, modelcilikle ilgilendim. Denemelerimin çoğu aynı
zamanda birer kültürel araştırma gibidir. Gazeteci yanım var. Dergicilik
yaptım. Siyaset hiç uzağımda olmadı. İktisat ve felsefe hep ilgi
alanımdaydı. Doğayla, tarımla, ziraatla kökensel yakınlığım var.
Bitkileri, kuşları, böcekleri tanırım. Sonuçta şiirlerimde kurdu-ğum
dil, nasıl yaşıyor, nasıl düşünüyor, nasıl iletişim kuruyorsam onun
türevi, onun yansıması.
Kapak Kulakcığı Yazısı -
“Tahir Abacı’ya dikkat
etmeli, çok sardı beni. Aşkolsun.” - Veysel Öngören
“Tahir Abacı bu on
yılda basbayağı bir şiir saydamlığına ulaşmış, böylece su gibi akıp giden,
ama gene de bizde bir şeyler bırakan ya da bizde bir şeyleriyle kalan
şiirler yazmış.” - Afşar Timuçin
“Abacı şiirine,
şövalye ruhlu göçebe bir entelektüelin; özlenen, hüzünlenilen bir geçmişle,
çıkar ilişkileriyle belirsizleşen bir ‘şimdi’ içindeki çelişkilerin şiiridir
diyebiliriz.” - Oğuz Özdem
“70 sonrası şiirinin
ana damarını, asıl damarını da bu ölçüler içinde temsil etme hakkına sahip
bir şairdir Tahir Abacı. İlk şiir kitabından bu yana şiirini sürekli yoğuran
ve belli bir ustalığa ulaşan şair son yayımladığı şiirlerinden birinde bu
düzeyini açıkça gösterir.” - Ahmet Telli
“Tahir Abacı da ilk
eğilimin geleneksel malzemesini ikinci eğilime yakın bir duyarlıkla işleyen,
basan şairlerden, özellikle bu dördüncü kitabında: Herhangi bir şey
söylerken aynı anda ‘şiirsel’ diye bilinen şeyi de didikleyen bir şiirle
karşı karşıyayız. İmgenin üzerinde, sıkışma ve imkânsızlığın pençe izleri
var.” -
Orhan
Koçak
1951’de
İstanbul’da (nüfus kaydına göre Malatya’da) doğdu. İlk ve orta öğrenimini
Malatya’da tamamladı. Yüksek öğrenime 1969’da yılında Ankara Ü. Hukuk
Fakültesi’nde başladı, 1971 yılında İstanbul Ü. Hukuk Fakültesi’ne geçti.
1978’de Gazetecilik Enstitüsü’nü, 1979’da Hukuk Fakültesi’ni bitirdi.
1981’de İktisat Fakültesi’nde Siyaset Bilimi dalında “Türk Şiirinde
Siyasallaşma” teziyle master yaptı. İstanbul’da serbest avukat olarak
çalıştı. İlk edebiyat çalışmaları Turan Emeksiz Lisesi’nin dergisi Yeni
Adım’da ve Lütfi Kaleli’nin Malatya’da çıkardığı Sebat
gazetesinde yayımlandı. Sebat gazetesinde 1967’den 1970’e kadar aralıklı
olarak haftalık sanat özel sayıları hazırladı. 1968-1969 yılları arasında
Malatya’da on sayı sürebilen Çağ dergisini çıkardı. Aynı yıllarda
Malatya’da çıkan Oluş, Küme, Birlik gibi gazete ve dergilerde de
yazdı. 1969’dan sonra Papirüs, Yeni Dergi, Soyut, Dost, Umut, Yeni
Adımlar, Yarına Doğru, Birikim, Türkiye Yazıları, Somut, Yazko Edebiyat,
Varlık, Sanat Olayı, Adam Sanat, Defter, Kuram, Cumhuriyet Kitap, Yeni
Biçem, Adam Öykü, Gezi, Ludingirra, Edebiyat ve Eleştiri, Akatalpa, Üç
Nokta, Kaçak Yayın ve daha bir çok dergi ve gazetede şiirleri,
hikâyeleri, denemeleri, incelemeleri yayımlandı. İstanbul’da 1973-1976
yılları arasında on sekiz sayı çıkabilen Yarına Doğru dergisini
yönetti. 1998-2001 yıllar arasında Radikal gazetesinin pazar eki
Radikal İki’de haftalık, 2001’den başlayarak Milliyet Sanat
dergisinde aylık yazılar yazdı. Türk müziğiyle ilgili çok sayıda yazısı da
bulunan Tahir Abacı, Kalan Müzik’in arşiv serisinde yayımlanan Erzincanlı
Hafız Şerif ve Enver Demirbağ albümlerini de yayıma hazırladı.
Yayımlanmış Kitapları: Şiir:
Odaları Utandıran Dağlar (1976), Basit Şeyler
(1980), Sıcak Hayat (1994), Sevdavi (2002).
Hikâye: Gelin Ömrümüz (1976). Roman: Ağır Akan
Su (1990), Aynada Bir Yüz (1995), İkinci Adım
(1999), Adı Senfoni Kalsın (2004). Deneme-inceleme:
Bir Zamanlar Anadolu’da (1999), Harput - Elazığ Türküleri
(2000), Yahya Kemal ve Ahmet Hamdi Tanpınar’da Müzik
(2000).
Sayfa: 128
Boyut: 14x 23 cm2
ISBN: 975-6342-32-3
Kağıt: 90 gr. Lüks Kitap Kağıdı
Cilt: Amerikan Cilt
Kitabın Önerilen Satış
Fiyatı 5,5 TL'dir.
|