İçindekiler
Gündoğarken Dışkapı
Tek
Kuşluk Vakti
Güzde
Sınır ve Sonsuz
Yanılsama
Kar
İçkonuşmalar
Anlayabilmek
Seni Tanıdığımda
Yaz
Gülün İlkesi
İlkbahar Üzerine
Varsayımlar
Eski Zaman Şiirleri
Dağa Doğru Gitmek
Yönler
Anımsamalar
Gece Tanıklığı
Kar İçin
Kış Avlusu
Sen
Gecede
Bölünmüş Sessizlik
Efsane
Açılmış Kanat
Kır Dönüşü
Belki
Artık Konuşsak
Şafağın Yolu
Olağan Olmayan
Telefon Kulübesi
Son Sözler - Öfke
Bahçe Kapısı
Yol
Mezar Taşı
Ölü
Dip
Sen misin?
Kapının Arkasında
Söyleşi: Salih Bolat İle
Yol Ayrımı...
Arka Kapak Yazısı
Şiirin bir dil etkinliği olduğunu düşünmeme karşın, hayat yanını çok
önemsiyorum. Ama bu; roman, öykü, oyun gibi kurmaca edebiyat sanatlarındaki
hayat ile karıştırılmamalı. Çünkü kurmaca olan edebiyat sanatları, bir dünya
tasarımı sunarlar. Bu yüzden de “dünyevi” bir özellikleri vardır. Yani şiir
dışında kalan yazınsal türler, kurmaca oldukları için, somut gerçeklik ile
benzeşmek durumundadır. Oysa şiir, her şeyden önce genel zamansız özelliği
nedeniyle dünyevi olmaktan, somut gerçeklik ile bire-bir ilişki içinde
olmaktan uzaktır. Üstelik şiir dili parçalanmış bir dildir ve bu yüzden de
bu dili karşılayan hayat da parçalanmış olmalıdır. Rıza Berahani’nin de
belirttiği gibi doğum, ölüm, sevişme, işkence durumlarındaki insan dili,
şiir diline örnek verilebilir. Dikkat edilirse, şiir dili kendi dışında
referansı olmayan bir dildir. Bu yüzden de diyebiliriz ki, şiir dili
gösterenle gösterilenin çakıştığı bir dildir. Hayatın davranışsal boyutundan
çok anlamsal boyutları şiiri ilgilendirir.
Kapak Kulakcığı Yazısı -
“…Sanırım
Salih Bolat’ın şiirlerinin en çekici yönü bu: Yaşanmışlığı soyut
betimlemelerle vermek. Yaşanmışlığın şairi Salih Bolat, aynı zamanda
olağanüstü bir gözlemci.” -
Prof. Dr.
Cengiz Ertem
“…kendine
özgü bir sese ve özgünlüğe ulaşmış bir şair. Düşünce yoğunluğu şiirinin her
zaman önemli bir ögesidir.” -
Ataol Behramoğlu
3
Temmuz 1956’da Adana’da doğdu.
Ortaöğretimini burada tamamladıktan sonra, Ankara İktisadi ve
Ticari İlimler Akademisi’nin Sosyal Politika Bölümü’nü bitirdi. Hacettepe
Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü’nde yüksek lisans ve doktora
programlarını tamamladı. Çeşitli üniversitelerde öğretim üyeliği yaptı.
Edebiyat yaşamına Yeni Adana gazetesinin kültür sanat sayfasında
öyküler yazarak başladı (1974).
Adana’da, arkadaşlarıyla birlikte Koza adlı dergiyi çıkardı (1975).
İlk şiirini bu dergide yayımladı. 1980 yılı başlarından itibaren Yeni
Olgu, Oluşum, Edebiyat 81, Türkiye Yazıları, Süreç, Yeni Düşün, Varlık,
Gösteri, Düşler, Şiir-lik, Edebiyat ve Eleştiri, Üç Nokta,
Defter, E, Kaçak Yayın
gibi dergilerde şiirler ve yazılar yayımladı.
Yapıtları:
Yaşanan,
1983 (1984 Akademi Kitabevi Şiir Başarı Ödülü), Bir Afişin Önünde,
1986 (1986 Yaşar Nabi Nayır Şiir Ödülü), Sınır ve Sonsuz, 1988,
Karşılaşma, 1992 (1990 Ceyhun Atuf Kansu Şiir Ödülü), Uzak ve Eski,
1996, Gece Tanıklığı, 2000, Açılmış Kanat, 2004 (2002
Ahmed Arif Şiir Ödülü), Duygusal Düşünceler, 1999, Şiir
Sanatı (Yaşar Nabi Nayır ile birlikte), 2004, Öykü Yazma
Teknikleri, 2004.
...
Sayfa: 112
Boyut: 14x 23 cm2
ISBN: 975-6342-22-6
Kağıt: 90 gr. Lüks Kitap Kağıdı
Cilt: Amerikan Cilt
Kitabın Önerilen Satış Fiyatı 5,5 TL'dir.
|