İçindekiler
Anne
Unutulmuş Bir Yaz İçin
Issız
Haydutluk Üzerine Ortacağ Söylencesi
‘‘Mutlu Evlilik”
Boynum, Issız Bir Yurt Gibi
‘‘Çocukluğun Yüzyılları”
Yetim Kan, Yetinim Ol
Şahmelek Uyuyacak
Sokak Prensesi
Taşra, Biraz Karışık...
Yaprak Tekrarı
Örtü
Sınıfsız Öğretmen Abla
İnsan İki Kişidir
Beni
Aşka Terkettiğin İçin Seviyorum Seni
Kuzguncuk Oteli
Yaz’ı
Bizi
Karşıya Geçir!
Bahçeli Rivayet
Eskiden Terzi
Karamela
Mavi
Sis
Üzüm
Eylül
Adam
Budala
Heves
Ali
Dükkânı
Mavi
Hava
İki
Ayna
O
Yaprak Ne Güzeldi Hâlâ Savrulur
Ölüm
Meleklerini Kıskanmaz!
Eşya
Ve Endişe
Ben
Başkasının Sokağı Olsaydım...
Senin Harflerin İçin
Fiyakası Nedir Hayatın?
Cam
Odada Akşam
Kayıp Kardeş
Kara
Turna Ekspresi
Uzaklığından Başka Yakınım Yok
Karanlık Oğlan
Leyla İle Mektup, Zarf İle Mecnun
Göz
Ve Gönül
Sırlar Gazeli
İdiller Gazeli
Avlular Gazeli
Gül
- Nefes
Gözlüklü Şiir
Gam
Hece: Taş Gece
‘N’eyim Ben
Kalbi Hüseynî
Haydar Ergülen İle Yağmur Cemi...
Arka Kapak Yazısı
‘Çocukluk’ benim şiirlerimde ziyadesiyle vardır, yani şiirim
bir yerde bir ‘çocukluk’ yapar, bir ‘kusur’ işler. Kimbilir belki de şiiri
de bir tür suçluluk duygusuyla yazıyorumdur, bir tür vicdan azabı da
denilebilir buna. O pek masum bir çağ olarak yansıtılan, çoğumuzun da
hoşlanarak yazdığı bu ‘masumiyet’in aslında o kadar da ‘suçsuzluk’
taşımadığını geç de olsa itiraf etmek gerekiyor belki de. İnsan ‘çocukluk’
ve ‘masumiyet’le özdeşleşen ‘suç’un hepsini şiir yoluyla itiraf etmeye
kalksa, kalbi bence geçici bir süre değil, tümüyle dururdu...
Galiba şiirin bir ‘iddia’, şairin de ‘iddialı’ olması
gerektiği tezine karşı, olabildiğince ‘iddiasız’ kelimelerle şiir yazmak
gibi bir derdim var. O yüzden süslü, ‘yüksek’, farklı ve çok özel kelimeler
seçmem, seçemem. Elbette ‘uyum’lu bir şiir yazdığım anlamına gelmez bu, ama
bazı çok ‘ses getiren’ kelimeleri kullanmaktan da kaçınırım. Şiir,
mırıldanmaktan ibarettir benim için, mırıldandığım şeyleri, mırıldandığım
haliyle yazmaya çalışırım. Onlar bazen şiir olur, bazen de mırıldandığımla
kalırım.
Kapak Kulakcığı Yazısı -
14 Ekim
1956’da Eskişehir’de doğdu. İlk ve ortaokulu Eskişehir’de, liseyi Ankara’da
okudu. ODTÜ Sosyoloji bölümünü bitirdi. Anadolu Üniversitesi’nde araştırma
görevlisi olarak çalıştı. İstanbul’da reklam yazarlığı yaptı. Anadolu
Üniversitesi ve Boğaziçi Üniversitesi’nde yayımcılık, reklamcılık ve Türk
Şiiri dersleri verdi.
İlk
şiiri 1972’de Eskişehir’de Deneme dergisinde Umur Erkan, İlk yazısı
da aynı yıl Yeni Ortam gazetesinde Mehmet Can adıyla yayımlandı.
İstanbul’da Üç Çiçek (1983) ve Şiir Atı (1986) dergilerini
yayıma hazırlayanlar arasında yer aldı. 1979’dan itibaren Somut,
Felsefe Dergisi, Türk Dili, Yusufçuk, Yarın,
Gösteri ve Varlık dergilerinde şiirler yayımladı. Halen
Radikal gazetesinde ‘Açık Mektup’ köşesinde denemeler yazıyor.
Yapıtları:
Şiir:
Karşılığını Bulamamış Sorular (1981), Sokak Prensesi (1990),
Sırat Şiirleri (1991), Eskiden Terzi (1995), Kabareden
Emekli Bir Kızkardeş (Lina Salamandre adıyla, 1996), Kırk
Şiir ve Bir (1997), Karton Valiz (1999), Hafıza (Hafız
adıyla, 1999), Ölüm Bir Skandal (2000), Keder Gibi Ödünç
(2005), Toplu Şiirleri: Nar (1.cilt, 2000), Hafız ve Semender
(2. cilt, 2002) Deneme: Haziran, Tekrar (2000), Üvey
Sokak (2005)
Ödülleri:
Gösteri Dergisi İkincilik Ödülü (‘Unutulmuş Bir Yaz İçin’ adlı
şiiriyle, 1981), Halil Kocagöz Şiir Ödülü (Eskiden Terzi adlı
kitabıyla, 1996), Behçet Necatigil Şiir Ödülü (Kırk Şiir ve Bir adlı
kitabıyla, 1997), Cahit Külebi Özel Ödülü (Orhon Murat Arıburnu Şiir
Ödülü kapsamında, Kırk Şiir ve Bir adlı kitabıyla, 1997), Akdeniz
Altın Portakal Şiir Ödülü (Kırk Şiir ve Bir adlı kitabıyla, 1998),
Dionisos Şiir Ödülü (2005).
Teknik Bilgiler (Boyut, ISBN, Kağıt ve Cilt
Türü)
Sayfa: 112
Boyut: 14x 23 cm2
ISBN: 975-6342-34-x
Kağıt: 90 gr. Lüks Kitap Kağıdı
Cilt: Amerikan Cilt
Kitabın Önerilen Satış Fiyatı 5,5 TL'dir.
|